به گزارش پایگاه خبری باشگاه ، علی طاهری در گفت‌وگویی در خصوص قضاوت داوران در لیگ دسته اول، اظهار داشت: داوری‌ها مشکل دارد اما این مسائل ناخواسته است اما وقتی چند قضاوت به سود یک تیم رقم می‌خورد ایجاد شائبه خواهد کرد. از آغاز نیم‌فصل دوم داوری‌ها برای برخی تیم‌ها متفاوت بوده است. در دیدار مس کرمان و نیروی زمینی داوری به گونه‌ای بود که روزبهانی آرام وارد زمین شد و معترض شد. در بازی مس کرمان با نفت و گاز گچساران هم پس از اخراج چند بازیکن حریف مس 3 امتیاز را کسب کرد. در بازی با تربیت یزد هم این تیم دو اخراجی داد و یک پنالتی که نبود گرفته شد.
وی ادامه داد:‌ ما هفته گذشته در دیدار با فولاد نوین از موضوع داوری متضرر شدیم و 3 امتیاز ما تبدیل به یک امتیاز شد. پس از این بازی با رئیس هیأت فوتبال استان اصفهان صحبت کردیم زیرا دست‌مان به جای دیگر که نمی‌رسد و نمی‌توانیم با مسئولان فدراسیون صحبت کنیم. رئیس هیأت فوتبال استان اصفهان هم با اصفهانیان صحبت کرد و کمیته داوران قول داد که بهترین داور را برای دیدار مس کرمان انتخاب کند اما هم‌اکنون داوری( علی میرغفاری) انتخاب شده که فقط یک بازی را در طول فصل سوت زده و آن هم دیدار اتکا و پاس بوده است.
مدیرعامل باشگاه گیتی‌پسند تأکید کرد: به نظر می‌رسد در سه هفته گذشته اتفاقاتی افتاده و هم‌اکنون در این هفته هم قرار است این اتفاقات ادامه داشته باشد و ما هم قربانی شویم تا 3 امتیاز به مس کرمان برسد. ما درخواست داریم تا به این موضوع رسیدگی کنند اگر قرار است ما یک هفته تمرین کنیم و 90 دقیقه در زمین بازی تلاش کنیم اما با یک سوت اشتباه داور نتیجه رقم بخورد بهتر است اصلا در زمین مسابقه حاضر نشویم. قصد داریم اگر رسیدگی لازم انجام نشود فردا در بازی حاضر نشویم و 3 امتیاز را راحت به مس کرمان بدهند.
طاهری یادآور شد: واقعا فدراسیون فوتبال هیچ توجهی به این موضوع نمی‌کند یا آنها حواسشان به کارلوس کی‌روش و تیم ملی است یا به بدهی‌های استقلال و پرسپولیس توجه می‌کنند یا به دنبال این هستند که چرا پول تبلیغات محیطی پرداخت نشده است. البته فدراسیون فوتبال یک کار خوب انجام می‌دهد آن هم این است که وقتی ما می‌خواهم دو بازیکن جدید اضافه کنیم می‌گوید اول باید حق عضویت باشگاه و بازیکن پرداخت شود و پس از آن این انتقال صورت بگیرد اما هیچ نظارتی بر داوری وجود ندارد. ما خودمان هم نمی‌دانیم آقای عسگری بر چه مبنایی داوران را می‌چیند. اگر می‌خواهند مس کرمان یا هر تیم دیگر صعود کند پس دیگر ما معطل هستیم.
وی افزود: من از همین جا اعلام می‌‌کنم فدراسیون فوتبال به خودش زحمت ندهد چنین تیم داوری که انتخاب شده برای دیدار مس کرمان و گیتی‌پسند به اصفهان بفرستد زیرا ما حاضر نمی‌شویم به زمین مسابقه برویم. وقتی نتیجه مشخص است چرا باید پول اضافه هزینه کنیم و از همان ابتدا نتیجه را 3 بر صفر به سود مس کرمان بدهند.