به گزارش پایگاه خبری باشگاه، فرزان عاشورزاده تکواندوکار ملی پوش گیتی پسند در اولین روز از رقابت‌های مرحله نهایی گرندپری در مکزیک به مدال نقره رسید. او که سال گذشته در همین مسابقات توانست مدال طلا کسب کند، امیدوار به تکرار قهرمانی بود و در دو مبارزه اول خود نیز نمایش خوبی داشت اما در دیدار فینال در حالیکه از رقیب کره‌ای خود جلو بود تنها دو ثانیه مانده به پایان مسابقه نتیجه را واگذار کرد و در شرایطی که مدال طلا در دستانش بود حریف کره‌ای این مدال را از چنگ "سونامی تکواندوی جهان" خارج کرد.

فرزان عاشورزاده در خصوص مدال نقره‌اش در گرندپری مکزیک گفت: من برای کسب مدال طلا به مکزیک آمدم و انگیزه گرفتن مدال طلا را داشتم. دو رقیب اولم را نیز به خوبی شکست دادم اما نمی‌دانم چه شد که حریف کره‌ای در ثانیه‌های پایانی مبارزه از من امتیاز گرفت و مدال طلا نصیب او شد. من این حریف را سال گذشته شکست داده بودم و فکر می‌کردم امسال نیز برابر او پیروز شوم اما او در زمان بدی از من جلو افتاد و در چند ثانیه مانده به پایان مبارزه نتوانستم نتیجه را جبران کنم.

وی ادامه داد: همه مردم از من توقع مدال طلا دارند. من هم برای طلا رفته بودم اما چه کنم که نشد. تمام تلاشم را کردم و می‌دانم شرمنده مردم شدم که نتوانستم انتظاراتشان را برآورده کنم. من می‌خواستم در این رقابت‌ها قهرمانی خود را تکرار کنم.

او با اشاره به اشک ریختنش در پای سکو، گفت: انتظار کسب طلا داشتم و وقتی مدالم نقره‌ شد نتوانستم جلوی خود را بگیرم و روی سکوی نایب قهرمانی گریه کردم. امیدوارم که در المپیک ریودوژانیرو این نتیجه را جبران کنم و به مدال طلا برسم.