محمد کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره قهرمانی مقتدرانه تیم گیتی‌پسند اصفهان در لیگ برتر فوتسال 1402 اظهار داشت: همه اعضای باشگاه تلاش کردند و لطف خدا شامل حال ما شد. بازیکنان انگیزه بالایی داشتند و مربیان به این قهرمانی کمک کردند. ذهن بازیکنان معطوف مسائل دیگر نبود و تلاش یک مجموعه جواب داد. گیتی‌پسند در کنار قهرمانی، اعداد و رکوردهای شگفت‌انگیزی از خود بر جای گذاشت و شایستگی قهرمانی با این اقتدار را داشتیم.

بیشتر رکوردهای تاریخ لیگ را شکستیم
وی در مورد رکوردهایی که گیتی‌پسند موفق به ثبت آن شد، خاطر نشان کرد: الان بالاترین میانگین امتیاز تاریخ لیگ برتر در اختیار ماست. گیتی‌پسند همچنین رکورد کمترین گل خورده، بیشترین پیروزی‌های متوالی و بیشترین بازی‌های بدون شکست متوالی را زده است. ذکر همه این رکوردها از حوصله مخاطب خارج می‌شود، اما بازیکنان ما بیشتر رکوردهای تاریخ لیگ برتر را زدند و از این بابت خوشحال هستم.

7 ستاره در ابتدای فصل از گیتی‌پسند رفتند
سرمربی تیم فوتسال گیتی‌پسند در این باره که تیمش در ابتدای فصل نفرات باتجربه‌ای چون علی‌اصغر حسن‌زاده و سپهر محمدی را از دست داد، تصریح کرد: در ابتدای سال هفت ستاره‌مان را از دست دادیم، آنهایی که طی سال‌های گذشته زحمات زیادی در گیتی‌پسند کشیده بودند. شش هفته به پایان فصل قبل، برنامه‌ای برای جوانگرایی به باشگاه ارائه کردم که با موافقت مدیران همراه شد. می‌دانستیم کار سختی داریم و در طول فصل با چالش‌های گوناگونی مواجه می‌شویم.

پاسخ خوبی از حمایت از جوانان گرفتیم
کشاورز با یادآوری اینکه با تمام وجود پشتیبان بازیکنان جوان گیتی‌پسند بوده است، عنوان کرد: پاسخ خوبی از حمایت از جوانان گرفتیم. بازیکنان باتجربه هم به جوانان کمک کردند و هم پاسخ اعتماد ما را دادند و گیتی‌پسند را روسفید کردند. این نفرات باتجربه باعث شدند با وجود این تغییرات عمده، تیم گیتی‌پسند آسیب نبیند. ما زحمت کشیدیم و برنامه‌ریزی و تمرینات زیادی پشت سر گذاشتیم که قهرمانی حاصل این تلاش‌ها بود.

نقل‌وانتقالات شلوغی نخواهیم داشت
وی در مورد برنامه خود برای سال آینده لیگ برتر فوتسال بیان کرد: حفظ تیم فعلی اولویت ماست و بازیکنان زیادی به جمع ما اضافه نمی‌شوند. ابتدای امسال بنای تیم فعلی را گذاشتیم و هدف‌مان این بود که کمترین تغییر را در سال‌های بعد داشته باشیم.

لیگ سختی را پشت سر گذاشتیم
سرمربی گیتی‌پسند درباره لغزش‌های مس سونگون که قهرمانی شاگردانش را راحت‌تر کرد، به تسنیم گفت: به‌جز گیتی‌پسند که از سایر تیم‌ها جدا شده است، در سایر رتبه‌های جدول احتمال جابجایی وجود دارد. نمی‌توان کتمان کرد که لیگ سختی را پشت سر گذاشتیم و تیم ششم ممکن است به رده چهارم هم برسند. تیم‌هایی مانند شهرداری ساوه یا پالایش نفت بندرعباس، جوانان باکیفیتی داشتند و فراتر از انتظار ظاهر شدند. می‌بینیم که تیم دوم تا هفته پایانی هم مشخص نیست.

قبل از ایراد گرفتن باید به داوران رسیدگی شود
کشاورز در مورد عملکرد داوران در فصلی که به ایستگاه پایانی رسیده، اظهار داشت: داوران افرادی شریف هستند و تمام تلاش خود را می‌کنند. ابتدا باید امکانات لازم را در اختیار داوران بگذاریم و بعد از آنها خواسته داشته باشیم. داوری در برخی از بازی‌های خودمان هم خوب نبود، اما آنها در مجموع عملکردی راضی‌کننده داشتند. قبل از اینکه از داوران ایراد بگیرم، از کمیته داوران می‌خواهم به آنها رسیدگی کنند.

یک داور برای قضاوت یک بازی 500 کیلومتر رانندگی می‌کند
وی با انتقاد از دشواری‌هایی که داوران برای قضاوت بازی‌های لیگ برتر با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، خاطرنشان کرد: داوران در رفت‌وآمد خودشان هم مشکل دارند و می‌بینیم یک داور برای قضاوت یک مسابقه، 500 کیلومتر رانندگی می‌کند. برای کاهش هزینه‌ها از داوران همان شهر یا شهرهای همجوار استفاده می‌شود. همچنین حقوق داوران پس از سه سال پرداخت می‌شود و به نظرم فدراسیون فوتبال و کمیته داوران، باید احترام بیشتری به داوران بگذارند.