به گزارش پایگاه خبری باشگاه ، علیرضا نصر آزادانی تکواندو کار باسابقه و با اخلاق تیم ملی کشورمان که 30 آذرماه سال 1365 در اصفهان چشم به جهان گشود، در آستانه 29 سالگی از دنیای قهرمانی تکواندو خداحافظی کرد.

وی که تکواندوکار وزن منفی 74 کیلوگرم کشورمان بود و مدال طلا و عنوان قهرمانی جهان، آسیا و بازی‌های آسیایی را در کارنامه داشت به تازگی هدایت تیم تکواندو گیتی‌پسند را برعهده گرفته است و از ابتدای فصل جدید لیگ برتر تکواندو تاکنون به عنوان سرمربی- بازیکن در کنار این تیم حضور دارد.

اما این تکواندوکار با سابقه که در طول دوران حضور حرفه‌ای خود در تکواندو تنها مدال المپیک را نتوانست به کلکسیون افتخارات خود اضافه کند، روز پنجشنبه هنگامی که در اولین مبارزه تیم گیتی‌پسند اصفهان مقابل سیداحمد خسروفر هوگوپوش تیم شهرداری ورامین با نتیجه 5 بر 4 برنده از شیاپ چانگ خارج شد، با تشویق حاضران در سالن، به صورت رسمی از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد تا از این پس فعالیت خود را در عرصه مربیگری ادامه دهد.

پس از تصمیم ناگهانی وی که بسیاری از اهالی تکواندو را شگفت زده کرد به گفت‌وگو با این قهرمان طلایی نشستیم تا از علت این تصمیم و برنامه‌های آتی وی برای حضوری دیگر در دنیای تکواندو با خبر شویم.

چطور شد که اینطور ناگهانی از دنیای قهرمانی خداحافظی کردید؟ از قبل تصمیم به این کار داشتید یا اینکه شب گذشته یکباره به فکر خداحافظی افتادید؟
 از مدت‌ها قبل به ویژه هنگامی که مربیگری تیم گیتی‌پسند را برعهده گرفتم قصد داشتم که کم کم از دنیای قهرمانیکنار بروم. چون حضور همزمان به عنوان مربی و بازیکن بسیار سخت بود و خیلی از من انرژی می‌گرفت.
از طرفی هدف اصلی من حضور در المپیک بود اما وقتی دیدم که نتوانستیم در این وزن سهمیه کسب کنیم و شانس حضور در المپیک را ندارم تصمیمم جدی شد که بازی را کنار بگذارم و از این پس تمرکزم را 100 درصد روی مربیگری بگذارم و فرصت حضور در عرصه قهرمانی را به جوانان بدهم.

چطور شد که پس از پیروزی روز پنجشنبه این تصمیم را عملی کردید؟
 دیروز یک بازی سنگین مقابل شهرداری ورامین داشتیم و من هم مبارزه سختی را مقابل سیداحمد خسروفر انجام دادم که واقعاً حریف خوبی بود و خوشبختانه در این دیدار پیروز شدم و همان لحظه تصمیم گرفتم که خداحافظی کنم.
به هر حال هدایت و جمع کردن بچه‌ها کار سختی است و ممکن بود به خاطر انجام دادن بازی و مربیگری به صورت همزمان توانایی بدنی من کاهش پیدا کند و نتوانم در ادامه در حد انتظار ظاهر شوم به همین خاطر سعی کردم با این برد خوب و زمانی که هنوز شرایط ایده‌آلی دارم این تصمیم را عملی کنم.

واکنش حاضران در محل مسابقات چطور بود؟ اهالی تکواندو از این تصمیم غافلگیر نشدند؟
 البته که غافلگیر کننده بود در واقع بیشتر افرادی که در سالن حاضر بودند شوکه شدند اما به هرحال تصمیمی بود که گرفتم.

علاقمند نبودید مانند خیلی از قهرمانان دیگر در مراسمی خاص و با برنامه قبلی خداحافظی کنید؟
 آقای پولادگر رئیس فدراسیون که همیشه به بنده لطف دارند هم همین مطلب را عنوان کردند و گفتند اگر اعلام کرده بودی مراسم تجلیل برگزار می‌کردیم اما من دوست داشتیم که خداحافظی خیلی پر سرو صدا نباشد و البته یکدفعه تصمیم گرفتم.

 یا شاید قصد داشتید همه را غافلگیر کنید؟
 نه ( با خنده) البته به احتمال زیاد در آینده از طرف فدراسیون مراسمی تدارک می‌بینند اما من واقعا هیچ انتظاری ندارم چون اهالی تکواندو همیشه به من لطف داشته و دارند.

می‌توانستید در مبارزات آینده تیم به عنوان بازیکن هم کمکی بزرگ و برگ برنده برای گیتی‌پسند باشید مانند همین دیدار با شهرداری ورامین که در یک مبارزه سخت پیروز شدید.
 البته، اما انجام دادن این دو کار بسیار سخت است و سعی می‌کنم در آینده با تمرکز بیشتر روی مربیگری در هدایت تیم عملکرد بهتری داشته باشیم و سایر بچه‌ها می‌توانند با مبارزات خوب جای ما را پر کنند.

از تجربه مربیگری در تیم باشگاهی بگویید. گیتی‌پسند این هفته 3 دیدار سنگین مقابل تیم‌های بالانشین جدول داشت انجام این مبارزات سخت آن هم در یک روز برای تیم شما دشوار نبود؟
 متاسفانه ما چوب تیم‌هایی را می خوریم که تعداد زیادی ملی‌پوش دارند مانند دیداری که با شهرداری ورامین در هفته سوم داشتیم اما به دلیل حضور ملی‌پوشان این تیم برای کسب سهمیه المپیک به تعویق افتاد و مجبور شدیم در این هفته همراه با هفته پنجم و ششم ان دیدار معوقه را هم برگزار کنیم.
به هرحال ما تیمی شهرستانی هستیم و هزینه و مشکلات رفت و آمد این اجازه را به ما نمی‌دهد که دیدار معوقه را در هفته‌ای مجزا برگزار کنیم و در این هفته تنها تیمی بودیم که 3 دیدار در یک روز انجام دادیم.

پاس قوامین از تیم‌های قدرتمند و در واقع صدرنشین لیگ است اما شکست 7 بر یک گیتی‌پسند مقابل این تیم کمی دور از انتظار نبود؟
 یاسین پیشرو هم از تیم‌های قدرتمند لیگ است که بچه‌های ما در مبازره نخست مقابل این تیم خیلی خوب و دیدنی کار کردند و 2 تیم مبارزه نزدیکی را داشتند که در نهایت هم نتیجه تساوی به دست آمد که برای دو تیم ایده‌آل بود.
اما در دیدار با پاس قوامین فکر نمی‌کردم بازیکنان ما تا این حد ضعیف ظاهر شوند و کم‌کاری کنند در تمام مبارزات بسیار بد کار کردیم و این نتیجه دور از انتظار رقم خورد.

مبارزه با شهرداری ورامین چطور بود؟
 شهرداری ورامین تیمی بسیار خوب با چند ملی‌پوش است در بازی با این تیم بازیکنان ما با وجود خستگی خیلی خوب کار کردند اما بدشانسی آوردیم و در یک دیدار هم در راند طلایی باختیم علاوه بر اینکه به دلیل یک جای خالی در یک از اوزان ما یک شکست هم از ابتدا در کارنامه مبارزات این دیدار داشتیم.

در مجموع بازیکنان گیتی‌پسند از ابتدای لیگ تا اینجای کار انتظارات کادر فنی را برآورده کرده‌اند؟
 به هرحال تیم‌هایی مانند گیتی‌پسند و یاسین پیشرو نخستین سالی است که در لیگ تکواندو حضور دارند و هنوز تجربه کافی را برای انجام مبارزات خوب پیدا نکرده‌اند علاوه بر اینکه بازیکنان تیم‌های دیگر مانند دانشگاه آزاد سال‌ها است که کنار هم کار می‌کنند و به هماهنگی خوبی رسیده‌اند آنها تیم‌های پایه هم دارند و می‌توانند در اوزان سهمیه از بازیکنان پایه خود استفاده کنند برخلاف ما که به دلیل نداشتن تیم پایه در یک وزن یک جای خالی و در واقع یک شکست در هر بازی داریم.
اما من فکر می‌کنم روز به روز بهتر می‌شویم . در نیم‌فصل نخست تنها 2 دیدار دیگر داریم و سعی می‌کنیم با نمایش خوب در این دو مبارزه به استقبال نیم‌فصل دوم برویم تا نیمه دوم لیگ با رسیدن به هماهنگی، ارتباط گرفتن خوب بازیکنان و کادر فنی و پر کردن جالی خالی یکی از اوزان در فصل نقل و انتقالات عملکرد بهتری داشته باشیم.
منبع:تسنیم