محمدحسین عراقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره مطرح شدن پیشنهاد برگزاری فینال لیگ برتر فوتسال به‌صورت تک بازی در تهران اظهار داشت: این تصمیم کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی است که این کمیته نمی‌تواند برای باشگاه‌ها و نحوه برگزاری لیگ برتر، تعیین تکلیف کند. این موضوع بر عهده هیئت‌رئیسه سازمان لیگ است.

وی ادامه داد: سازمان لیگ سال گذشته تصویب کرد که لیگ برتر، پلی‌آف داشته باشد و در صورت تساوی دو تیم در فینال، بازی سوم در زمین بی‌طرف برگزار شود. این سازمان فعلاً تصمیمی به ما ابلاغ نکرده است.

قائم‌مقام باشگاه گیتی‌پسند اصفهان با بیان اینکه باشگاه‌ها هشت ماه تلاش و هزینه کرده‌اند، تصریح کرد: کاری به این نداریم که گیتی‌پسند به‌صورت شخصی اداره می‌شود و مس سونگون به دولت منتسب است. دو باشگاه در این فصل، هزینه بالایی برای قهرمانی کردند. مگر می‌شود همه زحمات را در 40 دقیقه تمام کرد که فقط بخواهید مسابقات را به پایان رسانده باشید؟ فکر می‌کنم هیئت‌رئیسه سازمان لیگ، تنها مرجع دارای صلاحیت در این موضوع است.

عراقی‌زاده با اشاره به وقفه طولانی‌مدت میان مراحل نیمه‌نهایی و فینال لیگ برتر فوتسال خاطرنشان کرد: بیش از یک ماه از آخرین دیدار ما گذشته و تا پایان اردیبهشت، هیچ فعالیت ورزشی در کشور نخواهیم داشت. بازگشت تیم‌ها به شرایط مسابقات، یک ماه زمان می‌برد که یعنی سه ماه بین نیمه‌نهایی و فینال فاصله خواهد بود. ما مسابقات قهرمانی آسیا و جام جهانی را در تابستان پیش رو داریم.

وی درباره حذف مرحله پلی‌آف لیگ برتر فوتسال در فصل آینده بیان کرد: فصل گذشته به دبیر سابق لیگ برتر اعتراض کردیم و گفتیم این روش برگزاری پلی‌آف، مخصوصاً فینال درست نیست. ما با پلی‌آف مخالف نیستیم، اما همه زمینه‌ها برای برگزاری این مرحله در کشورهای پیشرفته فوتسال مانند برزیل و اسپانیا، در نظر گرفته می‌شود.

قائم‌مقام باشگاه گیتی‌پسند با بیان اینکه باید زیرساخت‌های لازم برای پلی‌آف فراهم شود، به تسنیم گفت: باید از خودمان بپرسیم آیا باشگاه‌ها ظرفیت برگزاری پلی‌آف را دارند و تماشاگران یک تیم می‌پذیرند که تیم‌شان در یک مسابقه ببازد و حذف شود یا خیر. فکر می‌کنم حذف پلی‌آف تصمیمی منطقی و درست است. با توجه به ترافیک مسابقات مختلف در سال 99، فکر نمی‌کنم لیگ برتر در فصل تابستان آغاز شود و زمان برای برگزاری این مسابقات محدود است.

عراقی‌زاده درخصوص ماندن بازیکنان برزیلی گیتی‌پسند در ایران بیان کرد: پروازی نبود که بخواهیم آنها را به برزیل بفرستیم. پروازهای یکی از ایرلاین‌ها هم انجام می‌شد که نمی‌دانیم آنها سپس می‌توانند به ایران بازگردند یا خیر. ما در بلاتکلیفی به سر می‌بریم، اما نشستی میان هیئت‌مدیره باشگاه و این دو بازیکن برای تصمیم‌گیری درخصوص شرایط آنها خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا باشگاه گیتی‌پسند، تمایلی برای ادامه همکاری با حمید بی‌غم دارد یا خیر، تصریح کرد: بی‌غم با تلاش خود و سایر اعضای تیم، گیتی‌پسند را به فینال لیگ برتر آورده و از عملکرد او رضایت داریم، اما باید تکلیف فینال مشخص شود تا با هم مذاکره کنیم و در صورت حصول توافق، به همکاری خود ادامه دهیم.