دیدار تیم‌های والیبال گیتی‌پسند و پاس گرگان در هفته بیست و دوم رقابت‌های لیگ‌ برتر والیبال با نتیجه ۳ بر ۲ به سود گیتی‌پسند به پایان رسید.
به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاصفهان، در یکی از دیدارهای هفته بیست و دوم رقابت‌های لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور از ساعت 15 امروز تیم‌های گیتی‌پسند و پاس گرگان در سالن شهدای مخابرات اصفهان به مصاف هم رفتند.

این دیدار قرمزپوشان اصفهانی که در هفته‌های گذشته دو شکست متوالی را تجربه کردند، برای جبران مافات و کسب پیروزی در خانه تلاش می‌کردند تا به جمع 8 تیم برتر در جدول بازگردند.

ترکیب تیم گیتی‌پسند اصفهان از محمد بربست، مصطفی رئیسیان، مصطفی نجفی، محمد باقری، امیرحسین ساداتی، رمضان صحبتی، مهران توانا، امیر کرمی، مرصاد آقاجانی، مجید ریگی، شادمهر کمائی، محمد مشیدی، احسان زینعلی، حسین ولایی تشکیل شده و هدایت این تیم بر عهده سعید عقیلی بود.

برای تیم پاس گرگان نیز هادی شورکابی، سجاد تاربوردی‌زاده، ابراهیم بزمونه، قاسم کارخانه، علیرضا عبدی، متین احمدی، امین اسماعیل‌زاده، علیرضا عبدالحمیدی، یوسف رجال، سجاد سیف‌زاده، متین تکاور، دانیال اکبری، آرمان صالحی و معین سلیمان امیری با سرمربیگری عیسی سنگدوینی به میدان رفتند.

ست اول دیدار خیلی نزدیک آغاز شد و گیتی‌پسند اولین تیمی بود که به امتیاز 5 رسید و خطای تور بازیکن این تیم نتیجه را در عدد 5 به تساوی رساند اما دو آبشار از مرصاد آقاجانی و محمد بربست شاگردان سعید عقیلی را مجدد پیش انداخت.

دو تیم تا امتیاز 9 پایاپای پیش رفتند و بازیکنان پاس گرگان پس از کسب امتیاز دهم، و تساوی در این نتیجه، دو امتیاز متوالی کسب کردند تا این بار آن‌ها با اختلاف 2 امتیازی یش بیفتد که با بیرون رفتن آبشار حسین ولایی و جا گرفتن آبشار امین اسماعیل‌نژاد در زمین گیتی‌پسند اختلاف به عدد 4 و با دفاع روی تور بازیکنان گرگان به عدد 5 هم رسید و نتیجه 15 بر 10 به سود سفیدپوشان گرگانی شد. برتری شاگردان سنگدوینی همچنان ادامه‌دار بود و با رسیدن امتیازات به 19 بر 14، سعید عقیلی درخواست وقت استراحت دوم خود را داد تا شاید از شکست در این ست جلوگیری کند.

در ادامه اما تلاش بازیکنان گیتی‌پسند برای رسیدن به حریف نافرجام بود و ست اول را یاران پاس گرگان 25 بر 21 به سود خود به پایان رساندند. ست دوم دیدار نیز خیلی نزدیک آغاز شد و اما پاس گرگان توانست تا امتیاز 10 از گیتی‌پسند برتری پیدا کند و اما شاگردان سعید عقیلی توانستند اختلاف را جبران کرده و 11 بر 10 نیز حتی پیش بیفتند.

در ادامه باز هم سفیدپوشان گرگانی به روند برتری بازگشتند و 17 بر 14 نیز مجدد برتری را نصیب خود کردند ، اما گیتی‌پسندی‌ها پا پس نکشیدند و توانستند امتیازات را در عدد 18 به تساوی بکشند. درحالی که پاس گرگان 24 بر 20 از گیتی‌پسند پیش بود، بازیکن این تیم با یک جای خالی امتیاز 25 را برای این تیم کسب کرد تا آن‌ها 25 بر 20 ست دوم را هم به سود خود پایان دهند.

ست سوم را گیتی‌پسند بهتر آغاز کرد و از حریف پیش افتاد اما با اشتباه متوالی در آبشار و سرویس نتیجه روی تابلو 4 بر 4 مساوی به ثبت رسید و پس از آن امیرحسین ساداتی با آبشار پرقدرت و در ادامه دفاع خوب بربست مقابل حمله حریف باعث شد گیتی‌پسند 6 بر 4 پیش بیفتد. پاس تک دست مصطفی رئیسیان را محمد بربست تبدیل به امتیاز کرد و همچنین هوشیاری او بر روی تور از یک توپ سرگردان امتیاز ساخت تا گیتی‌پسند 8 بر 5 تیم برتر این ست شود.

در ادامه باز هم نمایش خوب بربست ادامه داشت و سرویس محکم او پس از دریافت ناقص بازیکن حریف به زمین گیتی‌پسند بازگشت تا ساداتی با کسب امتیاز دهم ، سرمربی حریف را وادار به درخواست تایم استراحت کند.

پس از این تایم استراحت نمایش فوق‌العاده بازیکنان گیتی‌پسند در این ست ادامه داشت و با آبشار مصطفی رئیسیان این تیم به امتیاز 15 رسید و اختلاف 6 امتیازی را با حریف ایجاد کرد.

شاگردان سعید عقیلی روند خوب خود را همچنان ادامه دادند و آبشار بازیکن گیتی‌پسند پس از برخورد به یار حریف به اوت رفت و با جا گرفتن سرویس امیرحسین ساداتی اختلاف امتیاز به عدد 8 رسید و گیتی‌پسند با رسیدن به امتیاز 23 در آستانه پیروزی این ست قرار گرفت.

در حالی که ضربه ساداتی گیتی‌پسند را به امتیاز 24 رساند و فقط یک امتیاز برای بردن این ست نیاز داشتند اما 3 امتیاز متوالی از دست دادند تا سعید عقیلی برای جلوگیری از فروپاشی روحی تیمش درخواست تایم اوت کرد و در نهایت آبشار محمد بربست در زمین پاس گرگان جا گرفت و ست سوم را قرمزپوشان اصفهانی با نتیجه 25 بر 18 پیروز شدند.

در ابتدای ست چهارم آبشار محمد بربست در زمین پاس گرگان جا گرفت اما داور آن را قبول نکرد تا در ادامه اولین امتیاز را پاس گرگان کسب کند، سفیدپوشان پاس برتری خود را تا امتیاز 5 بر 3 حفظ کردند و اما هوشیاری بازیکنان گیتی‌پسند در دفاع و حمله اجازه ایجاد اختلاف را به آن‌ها نداد و حتی قرمزپوشان اصفهانی 9 بر 6 ورق را به سود خود برگرداندند.

در ادامه کار سرعتی رئیسیان و ریگی امتیاز 12 را به گیتی‌پسند رساند تا اختلاف در این ست به عدد 4 برسد. بیرون رفتن سرویس متین احمدی و سپس برخورد آبشار عبدالحمیدی باعث شد گیتی‌پسند به امتیاز 17 برسد و سپس خارج رفتن توپ پس از برخورد به دستان دفاع پاس امتیاز 18 را نصیب آن‌ها کرد تا اختلاف به عدد 5 برسد.

اشتباه لیبرو پاس گرگان امتیاز 21 را به گیتی‌پسند داد و با عملکرد خوب در حمله آبشار بربست پس از برخورد به دست دفاع به اوت رفت و رسیدن به امتیاز 24 را برای گیتی‌پسندی‌ها در پی داشت و با یک جای خالی امتیاز 25 به قرمزپوشان اصفهانی رسید تا این ست را آن‌ها 25 بر 19 پیروز و در ست شماری نتیجه 2 بر 2 شود.

ست پنجم و نهایی دیدار با به خارج رفتن توپ با برخورد به دفاع گیتی‌پسند آغاز شد و تیم پاس گرگان 3 بر 1 هم پیش افتاد اما برخورد توپ بازیکن آن‌ها به تور و سپس دفاع 3 نفره یاران گیتی‌پسند امتیازات را در عدد 3 به تساوی کشاند. در ادامه قرمزپوشان اصفهانی عملکرد خوب دو ست گذشته خود را باز هم تکرار کردند و 10 بر 8 از حریف برتری پیدا کردند.

با برخورد سرویس بازیکن پاس گرگان به تور این گیتی‌پسند بود که به امتیاز 13 رسید و به پیروزی در این ست و این دیدار خیلی نزدیک شد. پاس خوب مصطفی رئیسیان را امیرحسین ساداتی به دست دفاع زد تا به اوت برود و با کسب امتیاز 14 تیم خود را در آستانه برد مقابل پاس گرگان قرار داد و در نهایت زینلی آبشار محکم خود را در زمین گرگان خواباند و قرمزپوشان اصفهانی این ست را 15 بر 12 و در نهایت دیدار را 3 بر 2 پیروز شدند

نتایج ست‌های این دیدار به شرح زیر رقم خورد: ست اول 25 بر 21 ست دوم 25 بر 20 به سود پاس گرگان، ست سوم 25 بر 18 ، ست چهارم 25 بر 19 و ست پنجم 15 بر 12 به سود گیتی‌پسند خاتمه یافت

منبع :تسنیم