عصر امروز جلسه هیأت رئیسه سازمان لیگ فوتسال کشور به میزبانی باشگاه گیتی‌پسند اصفهان برگزار شد.

علی رضا جنتی در حاشیه این مراسم اظهار داشت: امیدواریم فردا با برگزاری یک بازی جوانمردانه آبروی فوتسال ایران را حفظ کنیم؛ فارق از هر نتیجه امیدوارم یک بازی خوب را شاهد باشیم.

آرش جابری نیز در حاشیه این جلسه افزود: از هیأت فوتبال اصفهان، باشگاه گیتی‌پسند و مس سونگون تشکر ویژه دارم، فردا یک آزمایش بزرگ تمام حاضرین است زیرا اولین مسابقه رسمی پس از دوران شیوع برگزار می شود؛ جلسات بسیار زیادی برای برگزاری این دیدار انجام شد و برنامه ریزی دقیقی صورت گرفت، در جلسه با هیأت فوتبال اصفهان تمام امور بار دیگر مرور شد.

سرپرست سازمان لیگ فوتسال افزود: مصاحبه‌های ابتدای هفته منتشر شد که واقعا در خور شأن دوباشگاه نبود؛ فردا بازی بدون تماشگر فقط ۱۰ نفر از عوامل دوتیم در سالن حاضر هستند، از دوتیم خواهش می‌کنم که صرفا به تماشای بازی به پردازند و عزیزان خویشتنداری کنند.

وی اضافه کرد: ورزش ما در زمان جاری نیاز زیادی به برگزاری صحیح این دیدار دارد؛ سال سختی را در پیش رو داریم باید منتظر تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا باشیم؛ در بازی رفت و برگشت تنها ۱۳۷ اجازه ورود به سالن را دارند، در تبریز هم همین ترکیب رعایت خواهد شد، ورود به به سالن فقط با آیدی کارت مقدور خواهد بود، یک تدارکات به دوتیم اضافه شد، طبق پروتکل های بهداشتی بطری آب نباید کنار زمین باشد و هر بازیکنان نیز باید کاور اختصاصی داشته باشند.

جابری تصریح کرد: مراسم ا‌ولیه بازی فقط صوت قرآن است و هیچ مراسم دیگری مجاز نمی‌باشد، خبرنگاران نیز با فاصله‌های لازم حضور خواهند داشت؛ بهترین گروه داوری نیز برای این بازی انتخاب شده است، امیدوارم بازی خوبی را شاهد باشیم؛ برنامه ریزی دقیقی نیز برای برگزاری بازی سوم انجام شده

سرپرست کمیته فوتسال کشور در خصوص لیگ یک اذعان داشت: ما پروتکل‌های لازم را به باشگاه‌ها اعلام کردیم، اما جسته و گریخته خبر می رسید که تیم های لیگ یک در حال تمرین هستند ولیکن برخی باشگاه ها در خصوص این پروتکل ها حساسیت خاصی از خود نشان ندادند و شرح وضعیتی به کمیته فوتسال ارسال نشد، چهار تیم اصلا آزمایشات لازم را انجام ندادند؛ تلاش می کنیم که تا مرداد ماه لیگ یک کشور را به اتمام برسانیم.

وی ادامه داد: اگر بنا باشد باشگاه های در لیگ‌های رده پایه آزمایشات pcr انجام دهند واقعا توان مالی آن‌ها به این موضوع نخواهند رسید.

بهمن غفاری نیز افزود: قطعا برگزاری این دیدار می‌تواند فتح الباب ورزش کشور باشد و دیگر رشته‌ها نیز از این مسابقه الگو بگیرند، جای دارد از جابری تشکر کنم که با فعالیت خود سعی دارد کاری کند که فوتسال از ذهن‌ها پاک نشود.

حامد نجفی نیز در این جلسه تصریح کرد: در طی دو جلسه آزمایش PCR، مبلغی نزدیک به ۴۰ میلیون پرداخت کردیم، احتمال می‌دهم بجز چهار تیم در لیگ برتر باشگاه دیگری بتواند از پس این هزینه‌ها بر بیایید.

حسین باجیوند نیز ادامه داد: عده ای در حال فشار به آرش جابری هستند زیرا وی دارد به بهترین نحو ممکن شرایط را کنترل می کنند، امیدوارم با مدیریت صحیح عزیزان این زحمتان که مسئولین کشیده‌اند هدر نرود.

مسعود هراتیان نیز با اشاره به جلسه با مدیران ارشد وزارت بهداشت گفت: احتمالا تا یک سال و نیم آینده درگیر کرونا باشیم، قطعا هیأت رئیسه و ورزش کشور سال سختی را پشت سر خواهند گذاشت، باید از تیم ها نیز دریافت نظر شود و برای آینده تصمیم بگیریم