رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان گفت: بازی نخست فینال لیگ برتر فوتسال اولین بازی رسمی کشور در شرایط کرونایی است که می تواند گشایش خوبی برای ادامه مسابقات باشد.

احمد باقری مقدم در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بعد از ارائه پروتکل های بهداشتی برای تمرینات، پروتکل های بهداشتی مسابقات نیز به باشگاهها ارسال شد تا خود را برای ادامه مسابقاتی که در پیش دارند آماده کنند. بازی دوستانه ذوب آهن و سپاهان فرصت خوبی برای اجرای این موارد بود که با حضور افسران سلامت و نماینده هیئت اجرا شد و خوشبختانه موفقیت آمیز بود و سعی شد اگر مواردی هم وجود دارد رفع شود.

وی افزود: ناظران و افسران سلامت باید قبل از شروع تا پایان مسابقات در محل مسابقه حضور داشته و بر تمام مراحل نظارت کامل داشته باشند، اما بازی ها در کل بدون تماشاگر است. نیمکت های ذخیره دو تیم و کادر فنی هم با رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله فیزیکی قرار داده خواهد شد، بحث ضدعفونی رختکن دو تیم و سرویس های بهداشتی و همچنین حداقل تماس نزدیک از موارد بسیار مهمی است که سختگیرانه نظارت می شود، همچنین حلقه زدن پیش از بازی و شادی پس از گل به طور جمعی ممنوع است.

وی خاطر نشان کرد: در جلساتی که پیش از این با مسئولان و کمیته پزشکی باشگاه گیتی پسند داشتیم تمام موارد اطلاع رسانی شده است و به طور حتم قبل از مسابقه نیز جلسه دیگری خواهیم داشت تا راهکارها و هماهنگی های لازم را انجام دهیم.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان در خصوص برخی دیگر از موارد پروتکل های بهداشتی مسابقات، گفت: ایاب و ذهاب باید توسط دو دستگاه اتوبوس انجام شود، همچنین توسط بازرسان و افسران سلامت بر رعایت فاصله فیزیکی و موارد بهداشتی در محل پذیرایی، رستوران و هتل اقامت نظارت می شود.

وی تاکید کرد: تست PCR بازیکنان باید به صورت هفتگی باشد تا اگر بازیکنی درگیر شد تحت قرنطینه قرار گیرد و قبل از مسابقه باید تست نهایی به تایید فدراسیون و هیئت رسیده باشد. نتیجه تست مورد تایید فدراسیون تیم میهمان هم باید برای ما ارسال شود.

باقری مقدم تصریح کرد: به عنوان نمایندگان فدراسیون و افسران سلامت موظف هستیم در زمان مسابقه در صورتی که تخلفی صورت گرفت گزارش آن را برای فدراسیون ارسال کنیم، هرچند تا کنون تیم های فوتبال ذوب آهن و سپاهان و گیتی پسند که در تمرینات آن ها نظارت داشتیم مشکلی نداشتند.

وی خاطر نشان کرد: بازی روز (جمعه ۳۰ خرداد) دو تیم مس سونگون و گیتی پسند بازی نخست فینال لیگ برتر فوتسال و اولین بازی رسمی کشور در شرایط کرونایی است که می تواند گشایش خوبی برای ادامه مسابقات باشد.