قائم‌مقام باشگاه گیتی پسند می‌گوید همیشه تیم‌های بزرگ حاشیه دارند و همیشه برخی افراد مغرض فقط حرف‌های خوب می‌زنند، اما در مقابل عمل خودشان حرفی برای گفتن ندارند.

محمدحسین عراقی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، اظهار کرد: برای انتخاب سرمربی تیم فوتسال در ابتدای سال 97، جلسه هیئت‌مدیره باشگاه برگزار و چند گزینه در خصوص سرمربیگری تیم مطرح شد. در نهایت به اتفاق آرای اعضای هیئت‌مدیره، رضا لک را که سابقه کسب مقام قهرمانی لیگ برتر با تیم‌های شهید منصوری قرچک و گیتی پسند را در کارنامه دارد، به‌عنوان سرمربی تیم انتخاب کردیم. پس از توافق با لک، با همه بازیکنان اصلی موردنظر این مربی به توافق رسیدیم و تمرینات را به‌ موقع آغاز کردیم و در ادامه همه امکانات درخواستی کادر فنی فراهم شد.

وی افزود: در گیتی پسند همه از ما انتظار قهرمانی دارند و مقامی کمتر از آن نیز هواداران را قانع نمی‌کند. از همان سال 89 (نخستین حضور گیتی پسند در لیگ برتر فوتسال) همیشه تیم را برای قهرمانی بستیم و امسال نیز بازیکنان بزرگی چون مهدی جاوید، محمد شجری، مهران عالیقدر و مسلم اولادقباد را به خدمت گرفتیم. همیشه در تیم‌های بزرگ، اختلاف نظر وجود دارد و به‌ طورقطع حاشیه‌هایی نیز به وجود می‌آید که طبیعی است. در یکی از دیدارها، مدیرعامل تیم حریف به من گفت ما یک بازیکن ملی‌پوش داریم که خیلی اذیت می‌شویم. شما چگونه 10 بازیکن بزرگ را اداره می‌کنید؟

وی ادامه داد: در باشگاه گیتی پسند مالک و هیئت‌مدیره داریم که همه تصمیمات کلان شامل؛ تعیین بودجه سالیانه، تعیین رشته ورزشی پیشنهادی و مسائل ورزش همگانی را مشخص می‌کند. پس از تصویب این موارد توسط علیرضا جنتی مدیرعامل باشگاه، مصوبات هیئت‌مدیره اجرایی خواهد شد و سپس کلیه برنامه‌هایی که برای ورزش کارکنان شامل هشت رشته ورزشی و نیز تیم فوتسال بزرگسالان و نیز سه تیم پایه که در لیگ برتر فعالیت می‌کنند، زیر نظر جنتی تصمیم‌گیری می‌شود.

قائم‌مقام باشگاه گیتی پسند تصریح کرد: جنتی به دلیل مشغله زیاد و فعالیت در صنعت، کمتر در باشگاه حضور دارد و من به‌عنوان قائم‌مقام باشگاه، در همه امور با جنتی هماهنگ هستیم و در باشگاه گیتی پسند، کسی تصمیم شخصی نمی‌گیرد.

وی در مورد لک گفت: لک به‌عنوان یک سرمربی کاربلد و کارنامه‌دار در سال 97 به گیتی پسند بازگشت و به‌جز نیمه دوم بازی برگشت فینال، تیم ما امسال روند خوبی داشت. البته هیچ‌کس ازجمله لک بدون نقص نیست، اما درمجموع روند تیم ما نسبت به سال گذشته بهتر بود. با شناختی که از لک دارم، همیشه مشورت با بازیکنان و دستیارانش، اولویت او در تصمیم‌گیری به شمار می‌روند. لک فردی خود رأی نیست و جاوید هم یک بازیکن حرفه‌ای محسوب می‌شود که جایگاه خود را در تیم به عنوان یک بازیکن می‌داند.

عراقی زاده خاطرنشان کرد: همیشه تیم‌های بزرگ حاشیه دارند و همیشه برخی افراد مغرض فقط حرف‌های خوب می‌زنند، اما در مقابل عمل خودشان حرفی برای گفتن ندارند. به‌عنوان‌مثال در تیم مس سونگون هم می‌گفتند فرهاد فخیم تصمیم می‌گیرد، نه تقی‌پور (سرمربی مس سونگون). پس این حرف‌ها همیشه زده می‌شود. قطعاً لک آبروی خودش را بیشتر از همه چیز دوست دارد و این صحبت‌های کذب به‌هیچ‌عنوان مورد تأیید نیست.

وی تاکید کرد: به نظر من لک و کشاورز هر صحبتی که دارند، باید به‌صورت رودررو به هم بگویند. چون مسائل به این صورت و در رسانه‌ها حل نمی‌شود. افرادی که خارج از گود هستند، تنها برای منافع خودشان اظهارنظر می‌کنند و دایه مهربان‌تر از مادر می‌شوند. درباره احمد عباسی هم بگویم او پسری خوب، مؤدب و آینده‌دار است، اما باید سعه صدر بیشتری داشته باشد و نباید درباره آینده‌اش عجولانه تصمیم بگیرد. او مانند سایر بازیکنان و مربیان، تلاش خود را کرد.

وی افزود: در ابتدای فصل و در جلسه‌ای که با حضور مدیران برگزار و قرار شد بازی‌ها به‌صورت پلی‌آف و 2 از 3 برگزار شود. تقویم اولیه ارسالی دبیر سازمان لیگ هم شامل همین روش بود، اما متأسفانه تا یک هفته مانده به مرحله پلی‌آف، برنامه‌ها سه بار تغییر کرد و برای باشگاه‌ها اصلاحیه فرستادند. در برنامه آخری که سازمان لیگ به باشگاه ارسال کرد، «اصلاحیه نهایی» روی آن نوشته‌شده بود که مدارک آن موجود است. متأسفانه تصمیم‌گیری‌ها غیرمنطقی بود و زمان‌هایی که به دبیر سازمان لیگ اعتراض کردیم، او می‌گفت که مصوبه هیئت‌رئیسه است و زمانی که مصاحبه می‌کردیم هفته‌های پایانی لیگ را مدام با گزارش‌های او در کمیته انضباطی بودیم.

وی اظهار کرد: ما حتی در روز بازی برگشت فینال لیگ برتر در اصفهان، سه احضاریه از کمیته انضباطی به دستمان رسید که ما اجازه ندادیم اطلاع‌رسانی شود، اما دبیر سازمان لیگ در 10 روز، هفت گزارش علیه ما به کمیته انضباطی نوشت. درصورتی‌که اعتراض‌های ما به نحوه مدیریت او بود، اما درجایی که باید منطقی جواب می‌گرفتیم، مجبور بودیم به کمیته انضباطی برویم.

عراقی زاده گفت: من به دلیل سن و کسوت سلیمانی همیشه احترام او را حفظ کرده‌ام، اما سلیمانی متأسفانه قوانین و دستورالعمل‌ها را با عقاید خودش تغییر می‌دهد و مشکلاتی که او با اکثر باشگاه‌هایی چون دبیری، اهورا بهبهان، پارسیان و سایر تیم‌ها دارد، به دلیل خودرأی بودن اوست. هر کسی هم که به سلیمانی اعتراض می‌کند، او سریعاً به کمیته انضباطی گزارش می‌نویسد. امیدوارم در سال 98، روند لیگ برتر فوتسال بهتر شود.

وی خاطرنشان کرد: ما تابع تصمیمات هیئت‌مدیره باشگاه هستیم. در ابتدا روند سال 97 را بیان و پیشنهاد خودمان را برای فصل 98 ارائه می‌کنیم. تا الان هیچ جایی نگفته‌ایم که سال آینده تیمداری نمی‌کنیم، اما به سازوکار سازمان لیگ و نحوه برگزاری لیگ برتر اعتراض داریم.

قائم‌مقام باشگاه گیتی پسند ادامه داد: به حامد نجفی و همه اعضای باشگاه مس سونگون بابت قهرمانی لیگ برتر تبریک می‌گویم و امیدوارم این تیم در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا موفق باشد. فینال لیگ برتر شرایط خاص خودش را دارد و ما در نیمه اول بهتر از حریف بودیم، اما در نیمه دوم و به‌خصوص در 10 دقیقه پایانی، مس سوار بر بازی شد و مزد زحماتش را گرفت. متأسفانه اعتراضاتی که از ابتدای فصل مطرح کردیم، گریبان خودمان را گرفت. امیدوارم سال آینده سازوکار لیگ برتر به‌گونه‌ای باشد که حق هیچ تیمی پایمال نشود.