سرمربی مقاومت البرز می گوید اینکه کشورهای دیگر خواهان بازیکنان ایرانی هستند باعث افتخار ماست و این نشان دهنده کیفیت لیگ بالای آنهاست

به گزارش پایگاه خبری باشگاه، فرهاد کشاورز در خصوص بازی دوم مرحله ی پلی آف تیمش در مقابل گیتی پسند به خبرنگار ما گفت: در ابتدا از باشگاه گیتی پسند و هوادارانشان و تیم داوری کمال تشکر را دارم. در بازی اول، همه از دیدن بازی لذت بردند و وقتی ما در اصفهان بعد از گذشت ۱۷ دقیقه گلی دریافت نکردیم و حتی تیم ما خلق موقعیت میکند نشان از آن دارد که درست است که ما تیم هشتم جدول رده بندی بودیم و بازیکنانمان جوان هستند ولی آینده دار هستند. و نتیجه ای که در بازی اول رقم خورد فقط به دلیل این بود که روی بد فوتسال در آن روز خود را به ما نشان داد که با این نتیجه شکست خوردیم و به طور کلی باید بگویم فاصله ی بازی ما با گیتی پسند در این حد نبود و اگر نیمی از موقعیتهای گلمان به ثمر میرسید نتیجه متفاوت بود. از بازیکنانم تشکر میکنم و آنها مغلوب تجربه ی بازیکن بزرگ کشورمان آقای جاوید و دیگر ملی پوشان شدند. ما در بازی انفرادی شکست خوردیم نه بازی تیمی.

وی در ادامه افزود: تمام تلاش خود را میکنیم تا اشتباهاتی که باعث شد تا آقای جاوید با بازی خلاقانه خود به ما گل بزند را تکرار نکنیم و در این یک هفته با برنامه ریزی تمرین کردیم تا یک بازی تهاجمی و فنی در مقابل تیم باشخصیت گیتی پسند به نمایش بگذاریم.

سرمربی مقاومت البرز در خصوص خروج بازیکنان از کشور چنین توضیح داد: اینکه کشورهای دیگر خواهان بازیکنان ایرانی هستند باعث افتخار ماست و این نشان دهنده ی کیفیت بالای آنهاست، همانطور که بازیکنان برزیلی نیز از کشور خود خارج میشوند و به کشورهای دیگر میروند و این مسئله از این جهت که باعث میشود تا جوانهایی که پشت سر بازیکنان با تجربه بودند دیده شوند مسیر خوبی است چرا که بازیکن در ایران تمامی ندارد و در کشور ما پروسه ی سازندگی و عرضه ی بازیکنان به شدت پویاست اما از این جهت که دستمزد تمامی عوامل فوتسالمان نه با عوامل فوتبال در کشورمان هم خونی دارد نه با خارج از کشور، چرا که ۹۰% افرادی که به خارج از کشور میروند فقط به دلیل مسائل مالی میروند وگرنه بازیکنان ایرانی همه علاقه مند به حضور در لیگ کشور خودمان هستند اما وقتی رقم دستمزدهای فوتسال در کشور بسیار کم است مطمئناََ با پیشنهاد خوب کشورهای هم جوار هر فردی در هر رشته ای خواهد رفت اما لیگ همچنان با قدرت بیشتری پیش خواهد رفت.

کشاورز خاطر نشان کرد: البته رفتن بازیکنان به کشورهایی که در آنجا لیگ حرفه ای برگزار نمیشود و اصول حرفه ای در آن رعایت نمی شود مانند آذربایجان که اصلا لیگ ندارد قطعاََ به لیگ ما لطمه خواهد زد هر چند بازیکنان حرفه ای یا ملی پوش ما برای بازی به آنجا نمیروند بلکه طیف خاصی از بازیکنان به کشورهای سطح پایین میروند که یا در لیگ خودمان شرایط بازی نداشتند و یا رقم دریافتیشان پایین بوده و برای اینکه منبع درآمدی داشته باشند رفته اند.

 منبع فوتسال 2020