محمدحسین عراقی زاده درگفت وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، اظهار کرد: در صحبت‌هایی که با رادیو ورزش نیز داشتم، اعلام کردم باید برای وضعیت تیم‌های باشگاهی در رشته فوتسال تاسف خورد. اگر یک بازده زمانی 10ساله از سال 85 تا 95 را در نظر بگیرید اکثر تیم‌هایی که عنوان دار بودند و حتی قهرمان شدند از لیگ برتر کنار رفتند و تنها گیتی پسند باقی مانده است.

وی افزود: در این راستا مشکلات زیادی وجود دارد. عمده مشکلات ما در فوتسال مشکلات ساختاری است و بیشتر مربوط به سازمان لیگ ما است. ساختار فوتسال ما باید ترمیم شود. مشکلات را همه می‌دانند باید همتی در فدراسیون و کمیته فوتسال و سازمان لیگ ایجاد شود و بعد به باشگاه‌ها منتقل شود تا این وضعیت بهبود پیدا کند.

وی ادامه داد: باشگاه گیتی پسند در حال حاضر به مرحله‌ای رسیده که تمام موارد حرفه‌ای و استانداردهای مدنظر را دارد. باید قبول کنیم در این میان بسیاری از باشگاههای ما این ساختار حرفه‌ای را ندارند. همان گونه که سازمان فوتسال و کمیته فوتسال این ساختار را ندارد. در برخی موارد نیازمند مصوباتی هستیم که نیست ویا مصوباتی وجود دارد که اجرایی نمی‌شود. حتی ما با ارگانهایی که متولی ورزش در استان‌ها هستند دارای مشکل هستیم. ببینید بخش خصوصی برای کمک به دولت وارد ورزش شده و بخشی از این مسئولیت را بر عهده گرفته اما برای اجرای برخی از وظایف خود نیازمند حمایت است.

قائم مقام باشگاه گیتی پسند تصریح کرد: بارها برای گرفتن سالن برای تمرین و مسابقه با مشکل روبرو شدیم، چرا که عنوان می‌شود از نظر قانونی مشکلاتی وجود دارد و باید از بخش خصوصی بگیریم. برای هر بازی تنها حدود 30 میلیون ریال هزینه سالن پرداخت می‌کنم. درخصوص بلیت مسابقات هم ما اعلام کردیم برای حضور بیشتر جوانان بلیت فروشی نداشته باشیم و از درصد خودمان چشم پوشی می‌کنیم. اما هیئت فوتبال قبول نمی‌کند بلیت فروخته نشده را صورت جلسه می‌کنیم و در اختیار هیئت فوتبال قرار می‌دهیم. باشگاه دارای و تیم داری هزنیه های زیادی به دنبال دارد همه مشکلات را می‌شناسند ولی همتی برای رفع آن نیست.

عراقی زاده با اشاره به کوچ بازیکنان ایرانی به لیگ کشورهای دیگر گفت: چرا بازیکنان خوب ما در حال کوچ کردن هستند و در لیگ کشورهای مثل عراق، چین و غیره بازی می‌کنند که حتی در حد واندازه های لیگ ما نیست. این برمی گردد به مشکلات ما است که بازیکنان برای درآمد ترجیح می‌دهند به کشور دیگری بروند.

وی خاطر نشان کرد: این مشکلات باید ریشه یابی شوند و به دنبال راهکار باشیم. امیدوارم که مسئولان رده بالایی از مصوبات حمایت کنند. در شهرهای مختلف تیم‌هایی داریم که از نظر تماشاگر بسیار غنی هستند. باید به دنبال تیم‌هایی باشیم که از ابتدا تا انتهای لیگ بمانند و به بالاتر رفتن کیفیت و کمیت لیگ کمک کنند.