عباس ترابیان در گفت و گویی در خصوص آخرین وضعیت درخواست ایران برای میزبانی در مسابقات جام جهانی فوتسال در سال ۲۰۲۰، گفت: شخصا به جز فدراسیون فوتبال و در یک مقطع زمانی وزارت ورزش، اراده دیگری در کشور برای گرفتن این میزبانی ندیدم. میزبانی از یک رویداد بزرگ مثل جام جهانی حمایت و پیگیری خیلی از جاهای دیگر را می خواهد و ابعاد سیاسی و اقتصادی بسیار گسترده ای هم خواهد داشت. حتی از جاهای دیگر یک جلسه نگذاشتند که میزبانی را پیگیری کنند.
وی افزود: این در حالی است که ژاپن یک ستاد برای گرفتن میزبانی تشکیل داده که از کمیته المپیک گرفته تا شهردار شهر موردنظرشان در این ستاد حضور دارند. من این اراده را در ایران ندیدم.
رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال در ادامه درباره درخواست باشگاه گیتی پسند اصفهان برای گرفتن میزبانی جام باشگاه های جهان و اینکه آیا چنین چیزی شدنی است؟ گفت: ما از پیشنهاد گیتی پسند استقبال کردیم و شخصا قول همکاری همه جانبه دادم. این میزبانی شدنی است چون پتانسیلش را داریم. البته باید در این بخش هم اراده کامل وجود داشته باشد.
ترابیان در خصوص اینکه قطر سال گذشته جام باشگاه های جهان را برگزار کرد و ایران توان رقابت با اسپانسرهای قطری را ندارد، یادآور شد: مسابقاتی که قطر برگزار کرد، ادامه دار نبود و صرفا به شکل یک تورنمنت برگزار شد. در واقع قطری ها اسم جام باشگاه های جهان را روی این مسابقات گذاشته بودند. اگر ما بخواهیم این مسابقات را میزبانی کنیم، باید بعد از مطالعات دقیق داخلی و مشخص شدن میزان اراده کشور در جهت کمک به این میزبانی، تماس با فیفا را آغاز کنیم.
رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال در پایان درباره شرایط تبریز برای میزبانی در مرحله مقدماتی جام ملتهای آسیا هم گفت: در آخرین سفری که به تبریز داشتم، جلسه بسیار خوبی با حضور رئیس هیات فوتبال، نماینده باشگاه مس و رئیس استادیوم پورشریفی برگزار کردیم و روند کار به دقت مورد بررسی قرار گرفت. تمهیداتی اندیشیده شد تا یکسری از ایرادات استادیوم برطرف شود. قرار شد تا ۱۳ مهرماه که جلسه بعدی تشکیل می شود، این مشکلات رفع شده باشد.