رضا لک در گفت وگو با ایسنا-منطقه اصفهان گفت: تمرینات گیتی پسند از 45 روز پیش شروع شد. به هر حال با توجه به تغییراتی که داشتیم نیاز به تمرینات، هماهنگی و تمرکز بیشتری داشتیم. اردویی چند روزه در شیراز داشتیم که در آن موارد تاکتیکی را مرور کردیم. هفته گذشته نیز چند بازی تدارکاتی داشتیم و آن گونه که نیاز بود بچه‌ها را از نظر آمادگی جسمانی و ذهنی در شرایط خوبی قرار دادیم.

وی افزود: آنچه چیزی که معقول است اتفاق افتاده و باید وارد مسابقات شویم تا بررسی کنیم، ببینیم کارهایی که کردیم درست بوده یا نه؟ بازیکنان تیم حرفه‌ای هستند و شرایط باشگاه و گیتی پسند را حس می‌کنند و همچنین بازی در اصفهان و مشکلات آن را می‌دانند. خوب تمرین کردند و امیدوارم از بازی اول با تفکر بردی که ایجاد شده وارد میدان شویم و تاپایان راه بتوانیم آن را ادامه دهیم.

فوتسال اصفهان فقط قهرمانی می‌خواهد

وی ادامه داد: موضوعی که وجود دارد این است که بازیکنی که به گیتی پسند می‌آید باید بتواند جدای از مسائل فنی بتواند از نظر روحی و ذهنی خود را آماده بازی در اصفهان کند. شرایط خاصی در گیتی پسند و اصفهان است. سطح توقع از فوتسال اصفهان وگیتی پسند بالا است.

سرمربی تیم گیتی پسند با اشاره به تفکر و میزان علاقمندی مردم اصفهان نسبت به فوتسال وباشگاه گیتی پسند گفت: این یک واقعیت است که در اصفهان نایب قهرمانی را ناکامی می‌دانند. این مسائل فشارهایی را بر روی بازیکنان و کادر می‌آورد و این بحث روانی که باشگاه بتواند خود را با شرایط و فشارهای موجود تطبیق دهد.

وی در خصوص وضعیت و شرایط این فصل لیگ تصریح کرد: امسال شرایط بسیار متفاوت است. سال گذشته با وجود اینکه تیم خوب و بازیکنان باکیفیتی در تیم حضور داشتند اما بنا به دلایلی نتوانستند نتیجه‌ای که مدنظر باشگاه و مردم اصفهان بود را کسب کنند.


ممکن است همه خواسته‌ها در بازی اول رخ ندهد

لک خاطر نشان کرد: سعی کردیم امسال بازیکنانی که به تیم اضافه می‌کنیم، بتوانند شرایط موجود را درک و حس کنند و تجربه خوب و کافی داشته باشند. با حمایت باشگاه اولویت‌های اولیه که داشتیم را جذب کردیم. بازیکنانی که از قبل بودند را حفظ کردیم و شرایطی ایجاد کردیم که بازیکنان طعم قهرمانی را از الان حس کنند.

وی افزود: با توجه به شناختی که از محیط اصفهان و باشگاه دارم سعی کردم فشار روانی را از روی بازیکنان بردارم. با صحبت‌ها و کارهای روانی که انجام دادیم بخش مهمی از آن محقق شده است. به جهت اینکه بچه‌های ما حرفه‌ای هستند و بازیکنان حرفه‌ای و اخلاقی هستند، بخش مهم آن انجام شده و گام مهمی برداشتیم.

وی ادامه داد: بخش عمده این که ببینیم برنامه‌هایی که انجام دادیم نتیجه بخش بوده یا نه به روز مسابقه برمی گردد، باید برویم در بازی و ببینیم چ اتفاقی رخ می‌دهد. افکار تاکتیکی خوبی را هم به بازیکنان القا کردیم که باید دید در اجرا چقدر موفق می ویم. شاید در ابتدای کار و در بازی اول توقع بالایی که تمام انتظارتمان برآورده شود. ممکن است همه آن‌ها انجام نگیرد.

پلی آف به نفع تیم‌هایی است که دیر بسته می‌شوند

لک که سابقه هدایت تیم‌های مختلفی را در لیگ برتر دارد در خصوص برگزاری مسابقات پلی آف از فصل جاری اظهار کرد: برگزاری مسابقات به صورت پلی آف تعداد مسابقات را افزایش می‌دهد و به همین دلیل باید تیم‌ها بازیکنان بیشتر وبا کیفیت بهتری را به خدمت بگیرند که تا پایان فصل بتوانند کیفیت خود را حفظ کنند.
 
تقابل نیروی جوانی و تجربه در بازی گیتی پسند و مقاومت البرز

سرمربی گیتی پسند با اشاره به امتیازات مثبت تیم مقاوت البرز گفت: مقاومت تیم خوبی است و یک تیم نظامی است. بازیکنانی که پخته می‌شوند و زمان باروری آن‌ها است راهی این تیم می‌شوند. بازیکنان جوان خوب وباانگیزه ای دارند و امسال نیز بازیکنان خوبی را جذب کرده که تجربه خوبی در تیم‌های مختلف لیگ به دست آوردند.

وی تصریح کرد: نکته مهم دیگر در خصوص مقاومت حفظ کادر فنی تیم است و افکار تاکتیکی این کادر که قرار است امسال نیز در سیستم اجرایی تیم ادامه پیدا کند.

همه تیم‌ها می‌توانند مدعی باشند

لک که این فصل هدایت گیتی پسند را بر عهده گرفته با اشاره به فرصت همه تیم‌ها برای قرار گرفتن در بالای جدول خاطرنشان کرد: امسال شرایط لیگ متفاوت از سال قبل است و من به بازیکنان این شرایط را یادآوری کردم. امسال اگر بررسی کنیم حداقل بین 6 تا 7 تیم خود را برای رفتن روی سکو آماده کردند و پلی آفی بودن مسابقات نیز این فرصت را به تیم‌های بیشتر می‌دهد تا بتوانند در رده‌های بالاتر قرار گیرند.

وی افزود: لیگ امسال برخلاف فصل گذشته که از همان ابتدا 3 تیم خود را برای قهرمانی از دیگران جدا کردند امسال بسیار سخت است. تیم مقاومت تیم قابل احترامی است. احساسی می‌کنم تقابل بازیکنان باتجربه ما با بازیکنان جوان و با انگیزه آن‌ها شرایط سختی را به وجود خواهد آورد. به هر جهت بازیکنان ما شرایط را درک می‌کنند و به دنبال کسب نتیجه هستیم که امیدوارم با حمایت تماشاگران فهیم اصفهانی بتوانیم به این مساله دست یابیم و قدم اول را محکم برداریم و امیدوار به آینده باشیم.
 
اولویت ما باید کمک به ساختن تیم‌های ریشه دار وقوی باشد
 
لک شرایط پلی آف را برای تمامی تیم‌های حاضر در لیگ مناسب ندانست و گفت: من اعتقاد دارم این نوع برگزاری پلی آف کمک به شرایط تیم‌هایی است که دیرتر از بقیه تیم‌های را می‌بندند. در لیگ برتر یک تعداد تیم‌ها در زمان مناسب شروع به گرفتن بازیکنان و تمرینات می‌کنند. تعدادی تیم‌ها دیرتر و باقی مانده تیم‌ها نیز چند روزی مانده به مسابقات و یا در حین مسابقات شروع به گرفتن بازیکن و تمرینات می‌کنند. من فکر می‌کنم این نوع شرایط برگزاری به تیم‌هایی کمک می‌کند که دیر کار خودشان را در تیمداری شروع می‌کنند و کمک می‌کند که از نظر روانی بتوانند خود را در شرایط خوبی قرار دهند.

وی ادامه داد: ولی برگزاری به این صورت برای تیم‌هایی مثل گیتی پسند که خود را برای قهرمانی از همان ابتدا آماده می‌کنند، شرایط مناسب و یکسانی نیست. شاید اگر پلی آف نبود، می‌توانستیم برنامه ریزی بهتری داشته باشیم و در انتهای فصل جایگاه بهتری را داشته باشیم، اما به هر جهت شرایطی است که تصمیم است که گرفته شده است و باید بتوانیم خود را با آن وفق دهیم و ببینیم به چه صورتی است. جدای از پلی آف و این گونه موارد باید به این فکر کنیم که چگونه می‌توانیم باشگاه‌های قدرتمند داشته باشیم، که از نظر مالی و سخت افزاری در شرایط خوب و قوی قرار گیرند. این فضا برای تمام باشگاهها برای بستن به موقع تیم مهیا شود. تیمی که در نزدیکی مسابقات شروع به یارگیری و تمریتات می‌کند در شرایط خوبی نیست و در ادامه راه لیگ به مشکل برمی خورد و بازیکنان آن با مصدومیت مواجه می‌شوند.

لک تاکید کرد: بابه حمایت وساختن باشگاه‌های قوی ورود کنیم و ببینیم چگونه می‌توانیم آن‌ها را حمایت کنیم. باید بتوانیم باشگاههای پایداری و با ثبات در لیگ داشته باشیم. این مساله باید اولویت اول ما باشد بعد از آن می‌توانیم به فکر برگزاری مسابقات به صورت پلی اف باشیم ویا اینکه هر تیمی که به شهر دیگر می‌رود بتواند دو بازی برگزار کند و یا مسابقات جام جذفی داشته باشیم. این‌ها مواردی که در دنیا مرسوم است و راهکارهایی است که می‌تواند به فوتسال ما کمک کند. با انجام 30 بازی در طول 10 ماه نمی‌توانیم بازیکنان آماده از نظر فنی داشته باشیم که بعد در اختیار تیم ملی قرار دهیم که بتواند کیفیت خوبی داشته باشد به همین جهت وقتی بازیکنان به تیم ملی می رودف دوباره مربی شروع به تمرینات بدنی می‌کند. ما باید بتوانیم تعداد مسابقات را به سقف بین المللی برسانیم و در کنار آن نیز باشگاهها بتوانند خود را در شرایط خوب تا پایان از نظر مالی قرار دهند.
نقش جهان دور، پیروزی سالن تماشاگر آور

سرمربی تیم گیتی پسند در خصوص عدم برگزاری بازی‌های گیتی پسند در سالن 25 آبان نقش جهان گفت: سالن پیروزی حالت مرکزیت دارد و از نظر آمدن تماشاگران به نفع ما است. سالن 25 آبان کمی دور است وتماشاگران برای آمدن به آنجا با مشکل روبرو هستند و سختی خود را دارد. ما به حضور تماشاگران در سالن به شدت نیاز داریم و پیروزی دسترسی بهتری برای تماشاگران دارد. تماشاگران باید به سالن بیایند تا از این جهت تیم خود را کمک کنند ضمن اینکه سالن پیروزی سال گذشته شرایط خوبی را برای میزبانی مهیا کرده است و بررسی‌هایی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که پیروزی از همه نظر برای ما بهتر است. از نظر سبک بازی و حضور تماشاگران و جذب هواداران وعلاقمدان بیشتر که نقش تأثیر گذاری در موفقیت تیم دارند.